11 (академ). Призначення математичних процесорів. Середовище математичного процесора GRAN. Виконання обчислень у GRAN1. - 11 клас (академічний) - Інформатика - Каталог статей - Кабінет інформатики Черкаської СПШ №20
Кабінет 208
Головна | Реєстрація | Вхід
П`ятниця, 09.12.2016, 19:25
Меню сайту
Форма входу

Категорії розділу
5 клас [11]
6 клас [24]
7 клас [16]
8 клас [15]
9 клас [25]
10 клас (стардарт) [17]
10 клас (академічний) [23]
11 клас (стандарт) [21]
11 клас (академічний) [33]
Головна » Статті » Інформатика » 11 клас (академічний)

11 (академ). Призначення математичних процесорів. Середовище математичного процесора GRAN. Виконання обчислень у GRAN1.

Призначення математичних процесорів.

Середовище математичного процесора GRAN. Виконання обчислень у GRAN1.

 Презентація пояснення матеріалу


Серед програмного забезпечення навчання математики важливе місце займають математичні процесори. Основні можливості цих прикладних програм:

  • обчислення значень числових виразів;
  • побудова графіків функцій заданих різними способами;
  • трасування графіків (побудова таблиці значень функції на основі побудованого графіка;
  • знаходження координат точок перетину графіків двох функцій на заданому проміжку;
  • знаходження нулів і екстремумів функції  на заданому проміжку;
  • наближене знаходження розв’язків рівнянь та їх систем;
  • графічне розв’язування нерівностей та їх систем;
  • обчислення площ та об’ємів геометричних фігур

Прикладами таких програм є GRAN, DG - Динамічна геометрія (рис. 1.3 а), Microsoft Mathematics (рис. 1.3 б), MathCad, EUREKA, MathLab, Марle, DERIVE, Advanced Grapher та інші. Одні з цих програм – це потужні системи комп’ютерної математики з великою кількістю функціональних можливостей, які розраховані на фахівців високої кваліфікації, інші мають значно менші можливості і можуть бути використані учнями середньої школи.

Використання математичних процесорів для навчання дозволяє поєднати обчислювальні можливості комп’ютера у процесі дослідження різноманітних функціональних залежностей, звільнившись від рутинних обчислень, з перевагами графічного подання інформації, врахувати індивідуальні можливості і здібності кожного учня щодо темпів навчання. Також це сприяє розвитку графічних навичок та образного мислення, геометричної інтуїції та наочних уявлень з предметної галузі.

Одним з перших в Україні педагогічних програмних засобів був програмний комплекс для підтримки навчання математики GRAN, розробка якого розпочалася у 1989 році авторським колективом під керівництвом відомого українського вченого Мирослава Івановича Жалдака, академіка АПН України, доктора педагогічних наук, професора (рис. 1.4).

Програмно-методичний комплекс GRAN, до складу якого входять педагогічні програмні засоби GRAN1, GRAN-2D, GRAN-3D, забезпечує підтримку вивчення математики (планіметрії, стереометрії, тригонометрії, алгебри і початків аналізу, початків теорії ймовірностей і математичної статистики), а також окремих розділів фізики в школі (6-11 класи).

Розглянемо використання математичних процесорів для комп’ютерної підтримки навчання математики на прикладі програмного засобу GRAN1, яка призначена для графічного аналізу функцій, що і відображає її назва GRaphic ANalysis.

Запуск програми здійснюється традиційним способом або з використанням ярлика. Після цього на екрані відкривається вікно програми (рис. 1.5), яке складається із трьох внутрішніх вікон: Графік,  Список об’єктів, Відповіді.

У верхньому рядку вікна програми знаходиться Рядок заголовку, під ним – Рядок меню. У програмі реалізована контекстна довідка. Для її отримання слід вибрати потрібну команду і натиснути клавішу F1.

У вікні Графік будуються графічні зображення об’єктів та графіків функцій, відображуються пояснювальні написи тощо. При переміщенні вказівника по координатній площині у вікні переміщується покажчик координат. У верхній частині вікна Графік, над робочим полем, відображаються поточні координати вказівника, у нижній частині (Рядку статусу) – максимальне і мінімальне значення координат на площині.

Вікно Список об’єктів складається з двох частин. У верхній частині знаходиться поле зі списком восьми типів залежностей між змінними, які можна обрати для побудови графічного об’єкту, а нижче нього - список усіх введених об’єктів, серед яких поточний об’єкт відмічено позначкою . У другій частині вікна знаходяться відомості про поточний об’єкт: функція, проміжок, на якому вона розглядається, мінімальне і максимальне значення функції або інші параметри виділеного графічного об’єкту.

У вікні Відповіді (рис. 1.6) подаються результати виконання різноманітних операцій, які вибираються в меню Операції – обчислення відстані від точки, обчислення довжини дуги, визначення довжини ламаної тощо. Це вікно можна очистити, виконавши Операції -> Відповіді -> Очистити.

Зліва у вікні програми знаходиться панель інструментів, яка містить такі елементи керування (таблиця 1.1)

У таблиці 1.2 подані умовні позначення арифметичних операцій та функцій.


Д/з:        § 1.2 (стор. 10–14) Пит. 1–4 стор 17

                Вправа 1, 3 стор. 18 (письмово)

                Підготуватись до пр/роботи №2

Категорія: 11 клас (академічний) | Додав: admin (28.10.2013)
Переглядів: 6570
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz