11 клас (академ). Комп’ютерні програми та мови програмування. - 11 клас (академічний) - Інформатика - Каталог статей - Кабінет інформатики Черкаської СПШ №20
Кабінет 208
Головна | Реєстрація | Вхід
П`ятниця, 09.12.2016, 21:17
Меню сайту
Форма входу

Категорії розділу
5 клас [11]
6 клас [24]
7 клас [16]
8 клас [15]
9 клас [25]
10 клас (стардарт) [17]
10 клас (академічний) [23]
11 клас (стандарт) [21]
11 клас (академічний) [33]
Головна » Статті » Інформатика » 11 клас (академічний)

11 клас (академ). Комп’ютерні програми та мови програмування.
Комп’ютерні програми та мови програмування.


Комп’ютерна програма – це набір команд (вказівок, інструкцій), призначений для виконання комп’ютером у певній послідовності. Програми складаються для виконання комп’ютером алгоритмів.

У процесі своєї роботи програма опрацьовує дані. Дані, які вводить до програми безпосередньо користувач програми або програма їх отримує з певного джерела називаються вхідними даними. Дані, отримання яких є метою використання програми, називаються вихідними даними. При виконанні програми утворюються і опрацьовуються й інші дані, які називаються проміжними даними. Більшість сучасних програм у процесі своєї роботи надають користувачу певний набір засобів для його взаємодії з програмою і пристроями. До цих засобів належать засоби керування, засоби введення даних, засоби виведення даних та ін.  Сукупність таких засобів, а також методів їх використання утворюють інтерфейс користувача.

Для запису алгоритму, який буде виконувати людина, використовують мову спілкування людей. Якщо ж алгоритм повинен виконувати автоматичний пристрій використовують спеціальні мови – мови програмування.

Мова, яка використовується для запису алгоритмів, призначених для виконання комп’ютером, називається мовою програмування.

Кожна мова програмування має такі компоненти:

     алфавіт: множина символів, з яких можна утворювати слова і речення мови;

     словник: набір спеціальних (зарезервованих, ключових) слів;

     синтаксис: правила складання і запису мовних конструкцій;

     семантика: встановлене однозначне тлумачення мовних конструкцій, правил їх виконання.

Класифікація мов програмування.

Ці мови програмування є прикладами так званих штучних мов. Вони штучно створені людьми (програмістами) для зручного і якомога легшого написання програм. Програміст складає програму однією із штучних мов програмування.

Але процесор комп’ютера не може виконувати команди цих мов. Тому команди перекладаються на мову процесора, яка називається машинною мовою. Машинна мова - це мова програмування, в якій команди подаються як послідовності двійкових кодів. Засіб перетворення програми в машинний код називають транслятором (поділяється на інтерпретатор і компілятор). Транслятор виконує перевірку  програми на відповідність правил мови програмування, вказує на наявні синтаксичні помилки. В разі відсутності помилок, компілятор перетворює дану програму в машинний код і зберігає її як окремий exe-файл на носієві інформації (для запуску на виконання процесором). Такий процес перекладу називається компіляцією.

Розв’язування задач за допомогою комп’ютера можна поділити на декілька етапів:

1.        аналіз умови задачі, визначення вхідних даних і кінцевих результатів;

2.        побудова інформаційної моделі;

3.        вибір програмних засобів для розв’язування задачі (ми вибираємо програмування);

4.        створення алгоритму розв’язування задачі;

5.        складання комп’ютерної програми;

6.        налагодження програми, дослідження отриманих результатів на реальність і на відповідність умові;

7.        використання програми.

 

З першими двома ми знайомі з курсів математики, фізики, хімії, …

На 3-му етапі важливим є правильно вибрати мову програмування, якою писатимемо програму розв’язку.

Ми вже знаємо, що алгоритм – послідовність команд для рішення поставленої задачі.  Він записується на 4-му етапі однією із відомих форм. Найбільш зрозумілим є форма запису у вигляді блок-схеми.

На 5-му етапі вибирається одна із штучних мов програмування і на ній складається комп’ютерна програма для розв’язування даної задачі.

Після створення комп’ютерної програми потрібно її виконати на кількох наборах тестових прикладів. Якщо виявилися результати, що не відповідають очікуваним, то це означає, що програма містить помилки. Потрібно виявити і виправити ці помилки.

Після того, як ми впевнимося, що для всіх тестових прикладів програма працює правильно, можна виконати її для всіх заданих значень вхідних даних і отримати необхідні результати.

Як правило, для 5-го і 6-го етапу використовують інтегроване програмне середовище – систему програмування, що об’єднує редактор для зручного введення та редагування програми, транслятор і налагоджувач програми.

Домашнє завдання           §2.3 пит. 1-12 стор. 39  Впр. 1, 2*, 3(е) стор. 39 (письмово)


Категорія: 11 клас (академічний) | Додав: admin (22.10.2013)
Переглядів: 1901
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz