11 клас (академ). Мова програмування Delphi та середовище розробки Turbo Delphi 2006. - 11 клас (академічний) - Інформатика - Каталог статей - Кабінет інформатики Черкаської СПШ №20
Кабінет 208
Головна | Реєстрація | Вхід
П`ятниця, 09.12.2016, 19:24
Меню сайту
Форма входу

Категорії розділу
5 клас [11]
6 клас [24]
7 клас [16]
8 клас [15]
9 клас [25]
10 клас (стардарт) [17]
10 клас (академічний) [23]
11 клас (стандарт) [21]
11 клас (академічний) [33]
Головна » Статті » Інформатика » 11 клас (академічний)

11 клас (академ). Мова програмування Delphi та середовище розробки Turbo Delphi 2006.
Мова програмування Delphi та середовище розробки Turbo Delphi 2006.


Тому таке середовище розробки називається інтегрованим. Це середовище розробки дозволяє використовувати велику бібліотеку візуальних компонентів: кнопки, поля, написи, прапорці, перемикачі, лічильники, списки, смуги прокручування тощо. При розміщенні компонентів на формі автоматично генерується відповідний код програми, що значно зменшує і спрощує роботу по створенню програм. Такий спосіб розробки називають візуальним. Програми, створені в таких середовищах, часто називають проектами.

Запустити Turbo Delphi 2006 можна традиційними способами.

Знайомство з початковим вікном (рис. 2.8 стор. 41)

Для створення нового проекту мовою програмування Delphi в середовищі Turbo Delphi 2006 потрібно в початковому вікні вибрати кнопку New Project. Ми будемо вчитися створювати проекти з візуальними об’єктами, тому в цьому вікні потрібно вибрати значок VCL Forms Application та натиснути кнопку ОК. Після цього відкриється вкладка Unit1, яка має три внутрішні вкладки: Code, Design та History. Першою відкривається Design, на якій розташована форма – об’єкт, на якому можна розмістити кнопки, поля, написи, меню та інші компоненти для створення інтерфейсу користувача. Форма, як і будь-який інший об’єкт, має властивості.  Властивості та їхні значення поточного об’єкта відображаються на вкладці Properties  вікна Object Inspector. Ось деякі з цих властивостей:

·       Caption  її значенням є текст у рядку заголовка форми;

·       Color  – її значенням є колір фону форми;

·       Height – її значенням є висота форми в пікселях;

·       Width  – її значенням є ширина форми в пікселях;

·       Top – її значенням є відступ у пікселях верхньої границі вікна, що відкриється при виконанні проекту, від верхньої межі екрана;

·       Left – її значенням є відступ у пікселях лівої границі вікна, що відкриється при виконанні проекту, від лівої межі екрана;

·       Name – її значенням є ім’я об’єкта.

Значення більшості властивостей встановлюються за замовчуванням, їх  можна змінити або встановити на вкладці Properties. Список властивостей може бути впорядкований за категоріями або за іменами. Початківцям для зручності пошуку необхідних властивостей бажано впорядковувати цей список за іменами.

Відкривши вкладку Code, можна продивитися текст програми, який створюється за замовчуванням в середовищі Turbo Delphi 2006 при створенні нового проекту (рис. 2.13 на стор. 44). Навіть цього тексту програми достатньо, щоб виконати створений за замовчуванням проект. Для виконання проекту можна використати команду Run, кнопку Run панелі інструментів або клавішу F9.

У вікні Structure головного вікна відображається єдиний об’єкт, який на даний момент використовується в проекті – форма з іменем  Form1, у вікні Tool Palette відображається список всіх доступних компонентів, які можна використати в проекті, а вікно Project Manager містить список файлів, що входять до складу проекту.

Для збереження  всіх файлів проекту потрібно використати команду Save All  меню File або відповідну кнопку панелі інструментів. У вікні, що відкриється, доцільно для кожного проекту створювати окрему папку, в якій і зберегти всі файли проекту. Turbo Delphi 2006 послідовно пропонує записати два файли проекту:  файл з іменем Unit1 і розширенням імені pas та  файл з іменем Project1 і з розширенням імені bdsproj.

Розширення імен змінювати не варто, а імена файлів можна змінити.

Щоб завершити роботу над проектом, потрібно виконати команду Close All  з меню File.

До початкового проекту, а також до будь-якого іншого, можна вносити зміни. Це і зміна властивостей існуючих об’єктів (вкладка Properties) і добавлення нових об’єктів та подій (приклад на стор. 46).

Для використання при виконанні програми різних елементів керування потрібно розмістити їх на формі. Розмістимо на формі кнопку, поле, напис і область зображення. Для цього потрібно:

1.     Зробити форму поточною.

2.     Знайти і вибрати у вікні Tool Palette: TButton у групі Standard; TEdit у групі Standard; TLabel у групі Standard; TImage у групі Additional.

Розміщення і властивості добавлених об’єктів можна змінювати звичним способом. Добавлені об’єкти мають ряд однакових та відмінних властивостей. Розглянемо властивості Enabled (доступний); Visible (видимий); Font (шрифт).

У об’єкта TImage є властивість Picture (малюнок), значенням якої є повне ім’я потрібного для відображення графічного файлу. Значення цієї властивості можна ввести з клавіатури, а можна вибрати потрібний файл. Для коректного відображення графічного зображення доцільно змінити властивості: Stretch, Proportional, Top, Left, Width, Height


Домашнє завдання               §2.4 пит. 1-13 стор. 49 Впр. 2, 5 стор. 50 (папки з проектами відправити вчителю)        

                                                   Підготуватись до пр/роботи №5.


Категорія: 11 клас (академічний) | Додав: admin (21.10.2013)
Переглядів: 2070
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz