11 клас (академ). Використання перемикачів та прапорців в програмуванні. - 11 клас (академічний) - Інформатика - Каталог статей - Кабінет інформатики Черкаської СПШ №20
Кабінет 208
Головна | Реєстрація | Вхід
Вівторок, 06.12.2016, 21:53
Меню сайту
Форма входу

Категорії розділу
5 клас [11]
6 клас [24]
7 клас [16]
8 клас [15]
9 клас [25]
10 клас (стардарт) [17]
10 клас (академічний) [23]
11 клас (стандарт) [21]
11 клас (академічний) [33]
Головна » Статті » Інформатика » 11 клас (академічний)

11 клас (академ). Використання перемикачів та прапорців в програмуванні.
Використання перемикачів та прапорців в програмуванні.


Для реалізації розгалуження в проекті можна використати такі елементи керування як перемикачі та прапорці.

Перемикачі призначені для того, щоб у ході виконання проекту вибрати один з можливих варіантів.

Прапорці призначені для того, щоб у ході виконання проекту вибрати або один з можливих варіантів, або кілька.

Для розміщення на формі перемикача потрібно вибрати об’єкт TRadioButton, а для розміщення прапорця – об’єкт TCheckBox (обидва у вікні ToolPalette).

Перемикач і прапорець мають частину вже відомих властивостей та деякі нові. Одна з них – Checked: може набувати одне з двох значень True або False і визначає, встановлена позначка на даному об’єкті чи ні. Тому значення цієї властивості можна використовувати в команді розгалуження замість логічного виразу.

Розглянемо, як можна використати перемикачі для реалізації розгалуження в проекті.
Нехай, наприклад, потрібно в ході виконання проекту змінювати значення тільки однієї з таких властивостей форми: або заголовок, або колір, або розміри. Для цього розмістимо на формі кнопку і три перемикачі (рис. 2.43 стор. 80). При розміщенні перемикачів на формі для кожного з них за замовчуванням встановлюється значення властивості CheckedFalse. До запуску проекту змінимо у першого перемикача значення цієї властивості на True.  Після цього на формі він виглядатиме вибраним.

Створимо процедуру для опрацювання події OnClick кнопки, і до її тексту помістимо таку команду:
if RadioButton1.Checked then Form1.Caption := ‘Заголовок змінений’
  else if RadioButton2.Checked  then Form1.Color := clRed
            else begin Form1.Width := 800; Form1.Height := 600; end;

Розпочинатися виконання цієї команди буде з визначення значення властивості RadioButton1.Checked.
При настанні події OnClick кнопки виконаються або команда зміни заголовка форми (якщо вибраним буде перший перемикач (RadioButton1.Checked=true)), або команда зміни кольору форми (якщо вибраним буде другий перемикач (RadioButton1.Checked=false  і RadioButton2.Checked=true)), або команди змінення розмірів форми (якщо перші два перемикачі не будуть вибраними (RadioButton1.Checked=false  і RadioButton2.Checked=false)).

Об’єкти TRadioButton мають свій обробник події OnClick і для швидкості використання програми можна вказану вище процедуру закріпити за обробником події OnClick кожного з трьох перемикачів, тоді для виконання дії кнопку не потрібно буде натискати.

Альтернативою використання об’єкта TRadioButton є об’єкт TRadioGroup (також із вікна Tool Palette).  Для цього об’єкта властивістю Items можна задати кількість перемикачів, а властивістю ItemIndex – вказати, який із перемикачів включений перед початком виконання програми. Перевагою цього об’єкта перед TRadioButton є те, що автоматичне вимикання решти перемикачів виконується в групі, а не серед всіх TRadioButton.
Процедура для опрацювання події OnClick кнопки з використанням об’єкта TRadioGroup  матиме такий вигляд:
if RadioGroup1.ItemIndex=0 then Form1.Caption := ‘Заголовок змінений’
  else if RadioGroup1.ItemIndex=1 then Form1.Color := clRed
             else begin Form1.Width := 600; Form1.Height := 300; end;

Розглянемо тепер, як можна використати прапорці для реалізації розгалуження.
Нехай, наприклад, нам потрібно в ході виконання проекту змінювати значення або тільки однієї з властивостей форми (або заголовок, або колір, або розміри), або кількох з них, або не змінювати значення жодної з них.
Для цього розмістимо на формі кнопку і три прапорці (рис. 2.44 на стор. 81). При розміщенні прапорців на формі для кожного з них за замовчуванням автоматично встановлюється значення властивості CheckedFalse. Залишимо початкові значення властивості Checked усіх прапорців. Створимо процедуру для опрацювання події OnClick кнопки, і до її тексту помістимо такий текст:
if CheckBox1.Checked then Form1.Caption := ‘Заголовок змінений’;
if CheckBox2.Checked then Form1.Color := clRed;
if CheckBox3.Checked then begin Form1.Width := 500; Form1.Height := 200; end;

Кожна з цих команд незалежно від іншої буде визначати, чи вибраний відповідний прапорець, і залежно від цього кожна з них буде чи не буде виконувати відповідні команди зміни значень властивостей форми.

З розглянутих вище прикладів можна зробити такі висновки:
  • перемикачі використовуються у випадках, коли потрібно вибрати один і тільки один варіант дій з кількох можливих;
  • прапорці використовуються у випадках, коли може бути вибраний або один, або кілька, або не вибраний жоден варіант дій з кількох можливих.

Домашнє завдання
        §2.8 пит. 1-14 стор. 82
        Впр. 12, 8* (тільки алгоритм) на стор. 83   
        Підготуватись до пр/роботи №8


Категорія: 11 клас (академічний) | Додав: admin (10.10.2013)
Переглядів: 841
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz