11 клас (академ). Змінні та їх властивості. Арифметичні операції. - 11 клас (академічний) - Інформатика - Каталог статей - Кабінет інформатики Черкаської СПШ №20
Кабінет 208
Головна | Реєстрація | Вхід
Вівторок, 06.12.2016, 21:48
Меню сайту
Форма входу

Категорії розділу
5 клас [11]
6 клас [24]
7 клас [16]
8 клас [15]
9 клас [25]
10 клас (стардарт) [17]
10 клас (академічний) [23]
11 клас (стандарт) [21]
11 клас (академічний) [33]
Головна » Статті » Інформатика » 11 клас (академічний)

11 клас (академ). Змінні та їх властивості. Арифметичні операції.
Змінні та їх властивості. Арифметичні операції.


В розглянутому на минулому уроці прикладі при кожному виборі кнопки будуть виконуватися одні й ті самі команди процедури. Якщо необхідно під час виконання проекту кожного разу по-іншому змінювати значення властивостей вказаних об’єктів, то потрібно значення цих властивостей якимось чином вводити в програму під час її виконання.

Для цього можна використати поля, в них є властивість Text. Створимо таку процедуру TForm1.Button1Click – обробник події OnClick, виконання якої дозволить встановити довільний колір вікна і збільшити його висоту на довільну цілу кількість пікселів.

Для цього потрібно:

1.     Розмістити на формі 2 поля – перше для введення значення кольору вікна, а друге – для введення кількості пікселів.

2.   Змінити значення властивості Text обох цих полів на порожнє.

3.   Розмістити зліва від кожного поля по напису, змінити значення властивості Caption першого на Колір, а другого на Розмір. 

4.   Розмістити на формі у правому нижньому куті кнопку, змінити значення її властивості Caption на Змінити.

5.   Створити заготовку процедури TForm1.Button1Click, яка виконуватиметься після вибору кнопки.

6.   Увести текст процедури TForm1.Button1Click:

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

begin

Form1.Color :=StringToColor(Edit1.Text);

Form1.Height := Form1.Height + StrToInt(Edit2.Text);

end;

В тілі процедури використовуються функції StringToColor(<текст>) - переводить введений в перше поле текст, що є назвою кольору, в код кольору та StrToInt(<текст>) - переводить введений в друге поле текст в ціле число.

Написи можна використовувати не тільки для оформлення підписів об’єктів, а для виведення результатів виконання проекту. Створимо простий калькулятор, який буде додавати два довільних дійсних числа.

Для створення такого проекту потрібно:

1.     Розмістити на формі два поля, напис для виведення результату, три написи для оформлення і кнопку.

2.     Встановити порожні значення властивості Text двох полів і властивості Caption напису для виведення суми.

3.     Встановити відповідні значення властивості Caption для інших трьох написів і кнопки.

4.     Створити заготовку процедури TForm1.Button1Click, яка виконуватиметься після вибору кнопки.

5.     Увести текст процедури TForm1.Button1Click 

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var x, y, z : Real;
begin
     x:=StrToFloat (Edit1.Text);
     y:=StrToFloat (Edit2.Text);
     z:=x + y;
     Label1.Font.Color := clRed;
     Label1.Caption := FloatToStr(z);
end;
 

При реалізації цього метода ми використали дві нових функції: StrToFloat(<текст>) – перевести рядок у дійсне число та функцію FloatToStr(<число>) – перевести дійсне число у рядок.

Іноді зручно виводити повідомлення не в написи на формі, а в спеціальне окреме вікно. Це можна здійснити, включивши до тексту програми команду ShowMessage(<текст>), яка відкриє спеціальне вікно виведення повідомлення і виведе вказаний у команді текст. Якщо цю команду записати замість останньої команди в попередньому методі у вигляді ShowMessage('Сума  '+FloatToStr(z));, то після обчислення на екрані з’явиться вікно типу  рис. 2.31. 

В останній розглянутій процедурі були використані три змінні - х, у, z. У мові програмування Delphi кожна змінна має ім’я, значення і тип. Тип змінної визначає, які значення може набувати ця змінна, які операції над нею можна виконувати і ділянку пам’яті якого розміру програма виділить для зберігання значення цієї змінної.

Змінні х, у, z, які ми використали в останній процедурі, за умовою задачі можуть набувати довільні дійсні значення. Таким значенням відповідає тип Real (дійсний). Змінні цього типу можуть набувати цілі та дробові значення від –5×10-324 до  1,7×10308, для кожного значення змінних цього типу виділяється 8 байтів пам’яті.

Типи змінних, що використовуються в процедурі, вказуються після ключового слова var (змінна) у рядку, що знаходиться між рядком заголовку процедури і рядком зі словом begin. Цей рядок називається рядком оголошення змінних. Загальний вигляд рядка оголошення змінних такий:

var   <ім’я змінної>: <ім’я типу>;  <ім’я змінної>: <ім’я типу>; і т. д.

Якщо оголошується кілька змінних одного типу то можна перераховувати їх імена через кому.

Якщо змінні набуватимуть тільки цілі значення, то для них доцільно використовувати тип Integer (цілий). Змінні цього типу можуть набувати цілі значення від –2 147 483 648 (–232) до 2 147 483 647 (232–1), для кожного значення змінних цього типу виділяється 4 байти пам’яті.

Змінні, оголошені в деякій процедурі, можуть використовуватись тільки в цій процедурі. Такі змінні називаються локальними.

Перед словом Implementation є ще один рядок для оголошення змінних. Змінні, оголошені в цьому рядку можуть використовуватись в будь-якій частині програми. Тому вони називаються глобальними.

Змінна може отримувати значення в результаті виконання команди присвоєння. Загальний вигляд команди присвоювання в Delphi такий:

<ім’я змінної> := <вираз>;

Вираз може складатися із значення, з імені змінної, або містити кілька значень та імен змінних, поєднаних знаками арифметичних операцій, функції, дужки.


Домашнє завдання        §2.5 пит. 1-12 стор. 60   Впр. 1(г,е), 8 стор. 61 (папки з проектами відправити вчителю)              

                                            Підготуватись до пр/роботи №6.




Категорія: 11 клас (академічний) | Додав: admin (19.10.2013)
Переглядів: 883
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz