6 клас. Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів. Формальне виконання алгоритму. - 6 клас - Інформатика - Каталог статей - Кабінет інформатики Черкаської СПШ №20
Кабінет 208
Головна | Реєстрація | Вхід
Вівторок, 06.12.2016, 21:47
Меню сайту
Форма входу

Категорії розділу
5 клас [11]
6 клас [24]
7 клас [16]
8 клас [15]
9 клас [25]
10 клас (стардарт) [17]
10 клас (академічний) [23]
11 клас (стандарт) [21]
11 клас (академічний) [33]
Головна » Статті » Інформатика » 6 клас

6 клас. Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів. Формальне виконання алгоритму.

Поняття алгоритму. Виконавці алгоритмів.

Формальне виконання алгоритму.

Презентація пояснення матеріалу

В інформатиці інструкцію називають алгоритмом, якщо вона складається із скінченної послідовності команд, спрямованих на отримання певного результату.

Люди часто створюють і виконують алгоритми на роботі, вулиці, удома. Ми також щоденно зустрічаємось з алгоритмами.

Наприклад, готуючи бутерброд, ми дотримуємось алгоритму:

  1. Взяти шматок хліба.
  2. Покласти на хліб листок салату.
  3. Покласти зверху котлету.
  4. Покласти зверху шматок сиру.
  5. Накрити іншим шматком хліба.

На уроці математики існує алгоритм для переведення мішаного числа в неправильний дріб:

  1. помножити цілу частину мішаного числа на знаменник дробової частини;
  2. додати до отриманого результату чисельник дробової частини;
  3. записати отримане число в чисельник дробу-результату;
  4. записати знаменник без змін.

Наведені приклади алгоритмів мають спільні ознаки:

  • кожна команда є зрозумілою для виконавця;
  • нова команда не розпочинається, поки не завершено попередню;
  • кількість команд обмежена і їх можна виконати за досить короткий час;
  • послідовне виконання всіх команд приводить до отримання результату.

Алгоритм — це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розв’язання поставленої задачі.

Алгоритми створюють люди. А виконують їх люди або різні при­строї, якими керують люди — комп'ютери, роботи, верстати, супутники, складна побутова техніка, дитячі іграшки. Наприклад, прання білизни за допомогою пральної машини, зо­браженої на малюнку, можливе за умови виконання людиною й машиною вказаних алгоритмів:

Виконавець алгоритму — це об'єкт, здатний виконати коман­ди алгоритму. Таким об'єктом може бути людина, машина або пристрій.

Команди алгоритмів можна умовно об'єднати у блоки — алго­ритмічні структури. Для кожної структури для зручності вводять свої графічні позначення, за допомогою яких будь-який алгоритм можна подати наочно. Якщо команди виконуються послідовно, кожна наступна розпочинається після завершення попередньої і виконується тільки один раз, — маємо алгоритмічну структу­ру слідування. Таку структуру графічно позначають у вигляді послідовності прямокутників, у кожному з яких прописується команда або набір команд для отримання певного результату. У свою чергу, кожну задачу, для виконання якої складатиметься алгоритм, також можна подати у вигляді прямокутника. Напри­клад, алгоритм початку гри в шахи можна подати так:

Подана структура слідування має стрілку на вході й на виході. Це тому, що кожна задача, для розв'язування якої складається алгоритм, може складатися не лише з підзадач, але й сама, у свою чергу, може бути підзадачею.

Виконавець має розв'язувати задачу за вказаним алгоритмом формально, тобто виконувати послідовно команду за командою, не вносячи ані до послідовності, ані до кожної команди алгоритму жодних змін.

Наприклад, якщо формально виконати алгоритм: задумати число -> додати до нього 3 -> від того, що вийшло, відняти 1-> до того, що вийшло, додати 2 -> до того, що вийшло, додати 1-> до того, що вийшло, додати 2 -> від того, що вийшло, відняти задумане число -> назвати отримане число, то отримаємо число 7.

Домашнє завдання            §1/3. Впр. 2  на стор. 23.

Категорія: 6 клас | Додав: admin (28.09.2014)
Переглядів: 4858
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2016
Безкоштовний хостинг uCoz