Ділова графіка.
Створення та настроювання діаграм.
Діаграми – графічне зображення, що наочно відображає співвідношення між різними величинами за допомогою лінійних відрізків чи геометричних фігур.
Для побудови діаграми необхідно виконати команду Вставка -> Діаграма або скористатись кнопкою Майстер Діаграм на панелі інструментів.
Порядок дій при побудові діаграм.
- Крок 1: вибрати тип діаграми;
- Крок 2: вказати діапазон клітин, за значенням яких виконуватиметься побудова діаграми;
- Крок 3: вказати потрібні параметри діаграми;
- Крок 4: визначити місце розташування діаграми.
Після натиску на кнопку Готово виконається побудова діаграми.
Основні об’єкти діаграми: (мал. 7.10 стор. 76):
- 2 – область діаграми
- 3 – область побудови діаграми
- 4 – маркер даних
- 5 – ряд даних
- 6 – легенда
- 7 – заголовок діаграми
- 8 – назва категорій (вісь Х)
- 9 – назва значень (вісьY)
Побудована діаграма повинна відповідати поставленому завданню в змісті наочності представлення даних. Для побудови діаграми важливо знати які залежності між числовими даними можна зобразити даними видом діаграми. З іншого боку, важливо вміти інтерпретувати («читати») побудовану діаграму.
Види діаграм:
- кругова діаграма демонструє частку абсолютної величини кожного елемента категорії в загальній сумі
- гістограма (вертикальна стовпчикова діаграма) та лінійчаста (горизонтальна стовпчикова діаграма) демонструють співвідношення між окремими даними (перша – вертикальними стовпцями; друга – горизонтальними)
- графік демонструє співвідношення окремих категорій за допомогою лінійних відрізків
- в пелюстковій кожна категорія має власну вісь координат, що виходить із початку координат, лініями з’єднуються значення певної серії (порівнюються відстані від початку координат до точки або площі многокутників)
- циліндрична, конічна та пірамідальна – 3-D-аналоги гістограми та лінійчатої
Розміщення, вид, колір, підписи основних об’єктів на області діаграми можна змінювати (через ПКМ).
Д/з: §7 п.7.6-7.11 пит. 8 – 13 на стор. 86 (письмово)
Підготуватись до п/роботи №3.
|